Skip to Content
Registre TANCAT
Event Image
Horaris
Concert:
Als Vermuts Activistes de SonsDeNit tractem importants temes que ens afecten com ciutadans i com indústria cultural, assumptes que necessiten ATENCIÓ i passar a l’ACCIÓ.
Parlarem, amb especialistes, de l’acció cultural per a la transformació social. És gratuït, a Can Balaguer i després ens farem una picada amb un vermut i escoltarem un concert de Hattori Hanzo Surf Experience.

Una xerrada moderada per Paula Ráez. Experta en sostenibilitat i cultura (Gabeiras & Asoc.)

Amb la participació de:

  • María Lorenzo. Coordinació del projecte ‘La Voz que Nadie Escucha’ (Fundación Gabeiras)
  • Anna Aguiló. Gestora de projectes de cultura, educació i ciencia. Coordinació del projecte ‘Es Nuestro’ (ETSIDI-UPM)
  • Manuel A. Rodríguez (Aka Not Demure). Vicepresident Asociació Adaptatetu
  • Marta Barahona. Experta en mesurament de l’impacte social de la cultura (Gabeiras & Asoc.)

    → PRIMERA PART, a la Sala de Música del primer pis de Can Balaguer, escoltarem els nostres experts i parlarem de la Cultura com a Instrument de Transformació Social.
    • La cultura és una cosa que entre tots continuem creant, no sols un patrimoni heretat sinó que continuem construint i projectant cap al futur.
    • Projectes culturals amb la finalitat de la lluita contra la desigualtat i la construcció d’una societat lliure de tota mena de discriminació i més justa.
    • Reivindiquem accions i projectes culturals que més que un rendiment econòmic tenen un retorn social que ajuda a pal·liar desigualtats.
    • Presentació dels projectes Es Nuestro, La Voz que Nadie Escucha, Adaptatetu.
    • Com de transformadors i quin impacte tenen els vostres projectes?
    • Com posem en valor la capacitat transformadora de la cultura?
    • Quines aliances es necessiten generar per a continuar avançant?
  • → SEGONA PART, al Pati de Can Balaguer, gaudirem d’un aperitiu amb productes locals, vermut fet a Mallorca, i música en directe amb :
  • HATTORI HANZO SURF EXPERIENCE
  • Hattori Hanzo Surf Experience arriben des d’una platja secreta de l’illa de Mallorca per a transportar-te del surf intergalàctic inspirat en The Ventures i Dick Dale fins al so de l’espagueti western del mestre Morricone i les atmosferes de les pel·lícules de Tarantino (de fet Hattori Hanzo és el nom del personatge que fabricava les catanes en ́Kill Bill ́).
  • El so reverb dels Hattori amb frases ràpides i ondulants reprodueix el rugit de l’oceà, el xipollejo de l’escuma, la sensació de desplaçar-se sobre una ona en taula de surf.
  • Les guitarres carregades de reverb amb amplificadors a vàlvules de Gabriel Escalas i Pep Lirola, el baix de Jonás Roldán, la bateria de Tuti Bezares i una trencadora secció de vents amb Raúl Morán i el seu trombó (en aquesta ocasió Jaime Clement i la seva trompeta no podrà estar) aconsegueixen aquest vibrant so i un directe contundent, compacte i energètic.
  • *Advertiment: Ballaràs sense remei (d’aquí ve que a la il·lustració del cartell, les cadires on asseurem els nostres culs durant la xerrada es converteixen en ballarines i baixen al pati per a dansar) SonsDeNit 2022 fonart.com


Més sobre els protagonistes de la xerrada :

  • María Lorenzo (Fundación Gabeiras, Madrid) María Lorenzo és coordinadora de projectes de la Fundació Gabeiras. Ens presenta ‘La Voz que Nadie Escucha’, un projecte de mediació cultural i transformació jurídica centrat en un col·lectiu invisible (les dones empresonades). Alternatives culturals a la privació de llibertat. Un experiment ambiciós (potser utòpic?), feminista i segur, que compta amb el suport d’Institucions Penitenciàries, la col·laboració de diferents institucions i la força d’un grup jurídic d’expertes preparades per a elaborar un informe sobre la situació de les dones a les presons i un programa marc sobre com portar aquest somni a cap.
    “Partint d’una formació humanista, he desenvolupat una especialitat i pràctica com a gestora cultural en diversos projectes d’àmbit públic, privat i d’iniciativa pròpia. Posteriorment vaig trobar en el dret de la cultura una eina per al millor desenvolupament de la pràctica cultural, així com un marc argumental per a la seva defensa”.
  • Marta Barahona (Gabeiras & Asoc., Madrid) Marta Barahona és experta en Mesurament de l’Impacte Social de la Cultura, així com Sostenibilitat i Canvi Climàtic. “La gran majoria dels reptes als quals ens enfrontem en l’actualitat i que posen en perill el nostre progrés econòmic i social, com ara el canvi climàtic, les desigualtats o l’escassetat de recursos hídrics, s’han de resoldre des d’una perspectiva holística i global, on tots els actors socials es tinguin en compte i promovent el desenvolupament sostenible. És necessari integrar la sostenibilitat de manera transversal en el treball que fem, alineant-lo amb les estratègies internacionals i nacionals en aquest àmbit, en la transició cap a una economia baixa en carboni i cap a un futur més inclusiu”.
  • Anna Aguiló (Palma, Mallorca).
    Anna Aguiló és Gestora de projectes de cultura, educació i ciència. Ha ocupat diversos càrrecs com a responsable cultural en l’Ambaixada d’Espanya a Washington, assistent de màrqueting en el Museu És Baluard de Palma o responsable de projectes en el Clúster Audiovisual de les Illes Balears. S’encarrega de la coordinació del projecte ‘Es Nuestro’ (ETSIDI-UPM), un espai on conviuen l’art i la ciència al servei de la comunitat i on la participació ciutadana és un motor per a la transformació. És cofundadora de PowerHouse Hub, treballant en projectes relacionats amb la cultura, els continguts digitals i la innovació. Impulsa el programa de finançament d’Indústries Culturals i Creatives finançat pel Ministeri d’Educació Cultura i Esport, Think Up Culture!. També duu a terme un treball de recerca en Baltic Creative, Liverpool, sobre els creative hubs, com a  olumna vertebral de les CCI locals. 
  • Manuel Rodríguez (Adaptatetu, Palma).
    Manu Rodríguez (aka Not Demure), és un músic i productor argentí resident a Mallorca, vicepresident de Adaptatetu, una associació sense lucre que aporta les eines i recursos per a facilitar un accés igualitari a la cultura. La seva visió és un món inclusiu, adaptat i divers. En Adaptatetu utilitzen la música com a nexe per a abordar la sensibilització cap a les diferents diversitats funcionals que existeixen. Organitzen esdeveniments de conscienciació i experiments socials amb la participació de músics i artistes, i jornades d’exploració musical per a persones amb diversitat funcional. Proporcionen assistència personalitzada en festivals i concerts, i assessorament per a l’Accessibilitat per a qualsevol dimensió de la indústria musical, concerts, festivals, sales, promotores.
  • Paula Ráez (Gabeiras & Asoc., Madrid)
    Paula Ráez és experta en cultura i sostenibilitat. “Sempre he cregut en el paper transformador de la cultura, així com en la seva capacitat de generar un canvi més just, igualitari, inclusiu i responsable en les societats. D’aquí ve que hagi enfocat la meva carrera professional en la integració de criteris de sostenibilitat en l’àmbit de les indústries culturals i creatives”.